maandag 19 juni 2017

Zaterdag 17 juni 2017

Mansilla de las Mulas naar Leon 21 km
De wandeling naar Leon bevat weer enige heuvels, de meseta nadert zijn einde. Evengoed wordt het weer een warme dag. Ook voor Spaanse begrippen is dit uitzonderlijk vroeg in het jaar. Na het passeren van een bergpas is Leon vanaf de hoogte mooi te zien. De uitgestrektheid van zo'n stad betekent voor de wandelaar veel lopen. Dit terwijl de hitte zo rond 11.00 uur al merkbaar wordt. Ik loop naar het historisch centrum en dan direct naar de prachtige kathedraal.
De kathedraal wordt omschreven als een van de mooiste 

Gezien de hitte besluit ik niet verder te lopen en ik zoek het benediktijner nonnenklooster op om mijn bagage kwijt te raken. Een grote herberg met hotel. Super veel bedden. Ik zie vele bekenden die dezelfde keuze maken, hier blijven. 
De stad is druk en in een feestelijke stemming. Volop herrie zeg maar. Ik blijf een beetje rondhangen, drink een biertje en maak hier en daar een praatje. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten