zaterdag 24 juni 2017

Woensdag 21 juni 2017

Rabanal de Camino naar Molinaseca 26.5 km
Met klassieke muziek op mijn oortjes loop ik de berg op waar een ijzer kruis op een houten paal staat: Cruz del Ferro. Voor ik daar ben is er nog een vervallen, bijna verlaten dorp waar ik stop voor een kop koffie. Daarna loop ik met Dave Brubeck op de koptelefoon in up tempo de laatste 3 km omhoog.  Voor de laatste bocht bij een kudde schapen zit een jonge vrouw liedjes te zingen. Zij nodigt me uit om even met haar mee te zingen. Lachend raad ik haar dat af en loop verder. Deze jonge zwangere vrouw uit Barcelona probeert op haar manier van de commercie van de Camino haar graantje mee te pikken.
Cruz del Ferro is een markant punt op de route. Mensen leggen de van huis meegenomen steentjes en maken natuurlijk foto's. Ik kijk het gedoe even aan en wil verder lopen maar zie Heidrun komen aanlopen. Ik wacht en maak haar foto en samen lopen we verder. 
Een berg beklimmen is inspannend maar naar beneden lopen is het probleem. Vermoeiend en pijnlijk voor de gewrichten. Deze afdaling ging steil over rottige stenen. Maar na vele uren worden we beloond met een prachtig dorp. Waar de bevolking in de rivier zwemt bij de brug.
Later drinken we daar een glaasje en eten en hapje.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten