zaterdag 24 juni 2017

Vrijdag 23 juni 2017

Cacabelos naar Ruítelan 28 km
Na 7 km lopen net voor het eerste stadje zien we, ik loop met  Heidrun, in de verte deze bergen. Daar achter ligt Galicië. Vandaag lopen we door een vallei naar de voet van de berg waar we over moeten, de pas ligt op 1306 m . Een prachtige wandeling, warm en na 12.00 uur zoals steeds heet. We komen in een prachtige herberg waar 2 mannen ons ontvangen. We denken dat het broers zijn. Zij verzorgen ons en koken voor ons. Super.
Die middag lees ik de mail waarin staat dat het niet goed gaat met ons Ria. Zij heeft naast de eerder gevonden kanker ook een longkanker. De behandelbaarheid is nog onzeker. Ik raak hierdoor hevig van slag en twijfel over verder lopen. Ik bel met Marijke, Jeroen en s'avonds nog Ria. Ria, hoewel ernstig verzwakt en om aan te sterken in het ziekenhuis, is duidelijk: "nou je er bijna bent moet je doorlopen". Ik weet het niet en kies er voor om voorlopig door te lopen en verder de komende dagen met Marijke te overleggen.

1 opmerking:

  1. sterkte, sterkte, sterkte René. We denken aan je en aan Ria natuurlijk.Proberen Marijke te helpen war nodig is. Dit zijn echt die laatste loodjes.......... Kus van ons

    BeantwoordenVerwijderen