zaterdag 17 juni 2017

Vrijdag 16 juni 2017

Terradillos de los Templarios naar Mansilla de las Mulas 24 km


Zonsopgang kort na vertrek. Het eerste deel van de wandeling​ is 17.7 km over de Via Aquitana de stoffige Romeinse keienweg. Ondanks dat we stevig stappen worden we ingehaald door een Française. Als zij pauzeert halen we haar weer in. Na drie uur lopen wordt het al warm. Nog drie kwartier verder zijn we in het eerste plaatsje. Koffietijd.
Wederom worden we ingehaald door de Française en even later door twee jonge dames (Australië en Duits). De laatste twee liepen een gemiddelde van 6 km per uur...
Georg vreest maar net op tijd in Santiago te komen: 29 juni. Ik adviseer hem met de 2 dames mee te lopen dan is hij er zeker op tijd. Maar de dames lopen hem te snel.
Het worden de laatste 6 km, althans voor mij af te leggen. George besluit nog eens 6 km verder te lopen we nemen afscheid in de verwachting elkaar weer te ontmoeten in Leon of het plaatsje daarna.
Inmiddels is het heet geworden ongeveer 36 graden en geniet ik in de schaduw in de tuin van de herberg van één biertje. Daar ontmoet ik Jennie met Castro en Peter. Peter is een leeftijdsgenoot uit Limoges met hem haal ik mijn Frans wat op.
Het is heerlijk ontspannen met weinig gasten. Waaronder de vier Reliboys die samen met een Canadese lopen. Ik spreek met haar over de vier die voor priester studeren en wat maakt dat zij als kritisch niet gelovige met hen optrekt.
In de slaapzaal blijft het lang warm.
Tot sluitingstijd blijven we in de tuin.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten