zaterdag 17 juni 2017

Donderdag 15 juni 2017

Terradillos de los Templarios naar Calzadilla de los Hermanillos 27 km
Zonder ontbijt direct gaan wandelen. Georg moet ergens voor mij lopen. Ik voel me fit, waarschijnlijk door de wijn en de, voor het eerst, drie pijnstillers van gisteren. In een vlot tempo liep ik de 13.5 km naar Sahagún. De sportwinkel was nog gesloten dus tijd voor koffie met een broodje ham. Pierce en Stella waren door hun vroege vertrek en de afkorting die ik koos, net iets voor mij daar aangekomen.
Even later kwam Georg aanlopen maar hij dook meteen de sportwinkel in. Teleurgesteld kwam hij buiten: ze hadden niet de goeie....
Hij zoekt compressie kousen zonder de sok zodat hij zijn eigen sokken kan blijven gebruiken. Die waren immers perfect. Ik ga naar binnen en koop de kous en hou ze meteen aan.

Das ff wennen en meteen zonder pijn. Toegegeven ik hàd stevig pijn gestild maar dat is meestal de dag erna s'middags uitgewerkt. Heel hoopgevend.
Georg en ik liepen de route naar Religos via Calzadilla de los Hermanillos, iets om,  over een oude Romeinse weg, over rottige keien zeg maar, en prachtige natuur, verlaten en stil.
2 kleine reetjes steken vlakbij de weg over.

Echt de moeite waard. Onderweg kwamen we Grid tegen een leuke Duitse dame van 50 jaar die bewust zeer langzaam liep.
Na enige aarzeling ​koos ook Grid voor de mooie herberg waar Georg en ik zaten. We deelden met zijn drieën de kamer. Na het gemakkelijk diner was er nog een fles wijn. Een relaxte zomeravond in een door God verlaten dorpje. In heel het dorp sliepen 8 pelgrims.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten