vrijdag 7 april 2017

Vrijdag 7 april

Stipt om half acht stond Alain met een mandje ontbijt spullen.
Het broodje had de vorm van de Jacobsschelp, jam yoghurt, een appel, en stukje cake van gisteren. Nog wat appelsap en zelf verse koffie gezet. Een goed ontbijt voor een tochtje van 11km naar Chateau Porcien. Daar is nog een gemeente Gite(gratis) en dan tot Bazancourt 22 km verder geen onderdak. Vandaag dus geen 30 maar 11km. Mooi wandelen in een glooiend landschap met landbouw als koolzaad, iets groens voor de varkens en graan. Daartussen liepen de hazen en ik.
Een bruine Lola kwam van het erf me enthousiast begroeten en liep zover mee dat de baas haar met de auto kwam ophalen. 3 uur later op de Mairie om de code voor de Gite te vragen. Ik was die dag de eerste die er om vroeg. Ik kon me rustig douchen en een wasje doen. Boven de kachel te drogen gehangen en een lunchpakket inslaan bij de carefour. De wielrenners van het circuit van Ardennen zouden langskomen: kijken dus. Veel lawaaierige auto's, 4 renners in een kopgroep met daarachter op ruim 5 minuten een hele grote groep. Zoef voorbij. Dan maar naar de kroeg om een cola te drinken en me aan te melden voor het diner. Daar kon ik gebruik maken van de WiFi en de eerste goede stoel van die dag. Terug in de Gite trof ik een Vlaams koppel, Jos en Suzanne, die omkwamen van de hitte, wel mijn was droog dat weer wel. Zij hadden 30 km gelopen en leken behoorlijk moe. Vanavond gaan we met zijn drieën eten, gezellig. 11 km gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten