dinsdag 4 april 2017

Maandag 3 april

Vandaag loop ik voor het eerst weer met een volle bepakking. Marijke brengt me naar het centrum van Givet mijn startpunt voor vandaag. 9.45 uur we nemen na drie mooie dagen samen, afscheid voor ruim drie maanden. Er hangt wat mist en het belooft een warme dag te worden. Ruim een uur loop ik langs de Maas en een parallel kanaal. Even duikt het kanaal een berg in waar ik omheen moet lopen. De zon komt door en met ruim 13kg op mijn rug krijg ik het al behoorlijk warm. Het tempo is lager. Mijn eerste stop is Hierge, een prachtig middeleeuws plaatsje met boven op de berg een oud kasteel waarin nog een Baron zou wonen.
Na een pauze komt de eerste helling. Dat valt tegen maar levert een mooi plaatje op. Eenmaal boven heerlijk door het bos. Met een afkorting loop ik met een uur winst naar Olloy sur Viroin, nu weer in Belgiƫ. Het eerste hotelletje lijkt prima. Oud en vervallen met een goed bed en een luid kibbelende bediening. Zij kon prima koken en na het diner direct naar bed waar ik als een blok in slaap viel. Er valt nog veel conditie te winnen.... Vetrek met rugak.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten