woensdag 5 april 2017

4 april 2017

Vandaag een lange etappe voornamelijk door het bos. Het bos viel tegen in de zin dat het vaak moeilijk begaanbaar was. Moeilijk begaanbaar is het als je niet lekker kunt doorstappen. Oude karresporen zijn rot, omhoog is ook super vermoeiend. Een erg smal oneffen pad ook allemaal gedoe. Hier kwamen de twee nordic wandelstokken goed van pas. Het pad is een oude Romeinse slecht onderhouden​ weg. Ik maakte 45000 stappen de meeste waren klein dus de afstand zal geen 34km zijn zoals de telefoon berekent maar bv 28-30km. Ook veel te veel voor mijn ongetrainde beentjes.... Mooi was het ook weer wel. Een prachtig afwisselend bos met veel vogels en een vosje dat er snel vandoor ging. Na 3 uur zonder water liep ik door dorpje waar een lieve mevrouw me uiteindelijk een grote fles water gaf. Een planningsfoutje zeg maar. Zonder eten is geen punt maar ploeteren zonder water is geen aanrader. Verdwalen is ook een ding. Bij vertrek vergat ik mijn gidsje. Na 1km weer terug naar het hotel om het te halen. 2km voor niks gelopen. 5 km verderop was mijn gidsje uit mijn zak gevallen. Weg dus, het enge bos moest nog beginnen. Goed lopen op de markering, rood-wit-rode streepjes en hier en daar een Jacobsschelp, anders raak je verloren. Dat ging redelijk tot iets voor het einde van het bos na ca. 7 uur lopen. Ik vond geen tekens meer. Terug wilde ik niet. Op mijn gevoel liep ik de richting uit waar ik dacht dat het bos ophield. Van een pad was geen sprake meer, over 2 hekken geklommen en toen in de verte een boerderij. Daar de weg gevraagd en daar liep ook mijn route met de merktekens weer..... Ik had me vooraf goed ingelezen. Maar zonder gidsje is niet makkelijk. Gelukkig begon na 7 uur lopen mijn volgende gidsje.
Kijk die afstand vanaf de Franse grens, nog zo'n tegenvaller. Nu ben ik in Rocroi. Er is een gemeenteherberg voor Compostellagangers met 7 slaapplaatsen. Ik ben de derde dit jaar en alleen. Goed verzorgd en iemand van de organisatie kwam een praatje maken. Super! Nog snel een pizza scoren en naar bed. Rusten. Gelopen 28-30 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten