donderdag 6 april 2017

Donderdag 6 april

In aubigny les pothées begint de dag volgens afspraak om 8.00. Jean Marie roept om 8 uur dat het ontbijt klaar staat een blijft wat rondrommelen. Drie kwartier en een heerlijk ontbijt later is het vertrektijd. Marie Josée komt nog afscheid nemen en geeft nog instructie voor onderweg. Fam. Launoy zwaait me uit een ik ben op weg. Vandaag echt niet meer dan 20 km. Lopen gaat prima, omhoog blijft zwaar. Onderweg verzin ik een reünie van de Poli psychiatrie van het azg dat nooit gaat plaatsvinden. En ik geniet van de zelf verzonnen toespraken. Onderweg spreek ik nog 5 minuten 12 pinken toe, die helemaal tot rust komen en braaf luisteren. Zo kom ik 2,5 uur later in Signy L'Abbaye en zie zomaar een carefour waar ik mijn scheermesjes kan kopen. En een liter drinkyoghurt stilt mijn dorst. Ik loop zonder het te merken de afslag door het bos voorbij. Dan maar via een departementale weg, de D2, naar Lalobbe. Winst 3.2 km. Daar probeer ik, onder het genot van een kop koffie, Maaike van Wijk te bellen voor het reserveren van een bed in haar Gite 5 km verder. Helaas zij neemt niet op en blijft onbereikbaar. Zo loop ik haar huis voorbij en kom in Wasigny. Inmiddels 21 km gelopen en geen onderdak te vinden. Weer 5 km verderop ligt Justine Herbigny met een Gite waar eventueel ook een tent mag staan. Behoorlijk moe kom ik aan en ontmoet Alain Pezin. Ook hij heeft het over niet gereserveerd en de Gite moet schoongemaakt. De moed zakt me in de schoenen en ik vraag of ik dan de tent bij hem mag opzetten. Alain trekt zijn schoenen aan en loopt naar de Gite iets verderop. Alles is spik en span en ik kan er zo in. Ik vond deze mooie beschrijving: De vrouw van de bloemen - NRC https://www.google.nl/amp/s/www.nrc.nl/nieuws/2012/09/14/de-vrouw-van-de-bloemen-a1483761/amp Het is even zoeken en lopen maar hier zit ik dus vanavond. Alain gaf me een fles zelfgemaakte cider te drinken en bracht later nog cake en een compote met de groeten van zijn vrouw. Morgen ook nog een ontbijtje! Heerlijk douchen en naar bed. Super mooi allemaal.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten