woensdag 5 april 2017

5 april 2017

Vandaag is de crematie van Hans. Marijke is er heen en ik loop. Een rationeel besluit dat nu schuurt tegen mijn gevoel. Vandaag een kortere route over landwegen en redelijke tot goede paden. Aanvankelijk fris en mistig, later zon met wolken. Frankrijk is mooi, heuvels, dun bevolkt en met verstilde dorpen. Heerlijk om in te wandelen. Vandaag beter voorbereid. De route uitgeschreven op een papiertje, steeds bij de hand en boekje veilig opgeborgen. Volop water en een restje stokbrood met kaas. De heuvel op blijft een stevige inspanning. Verder goed te doen. 21 km verderop ga ik naar een b&b voor pelgrims. Vóóraf bellen is verplicht; niet gedaan dus. Niemand thuis. Dan maar laatste moment bellen. Niet bereikbaar. Op mijn sms reageert hij niet en zij meldt niet thuis. De hond reageert op een tractor. Hij komt thuis, een vriendelijke man die me een standje geeft omdat ik niet vooraf belde. Allemaal in rap Frans waar ik niet de helft van begrijp waardoor het allemaal minder erg klinkt. Als zij ook thuiskomt herhaalt het ritueel zich. Ik kan mee-eten, blijven slapen en ontbijten en dat alles voor 35 € bij super vriendelijke mensen. Waar vind je dat nog. Tijdens het diner, uitgebreid en heerlijk, wordt over van alles gesproken, ik snap iets minder dan de helft en dat lijkt voor nu voldoende. Het gesprek tussen beiden is helemaal niet te volgen en gaat mij blijkbaar niet aan. Op tijd naar bed, moe na een heerlijke dag, morgen weer op tijd op. 21km gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten