zondag 9 april 2017

Zaterdag 8 april 2017

Vandaag 22 km tot Bazancourt. Een lange wandeling door de velden. Hoewel gisteren een rustig dagje was loop ik redelijk te ploeteren in een steeds warmere zon. Na 12km in St Loupe de Champagne komt een mevrouw me achterop om luid babbelend uit te leggen dat ze de kerk wil laten zien. Ik onderga het plaatselijke ritueel en merk dat zo'n kerkje me steeds minder boeit. 2 km verderop ga ik in het gras in het zonnetje zitten en dut wat weg. In de verte zie ik de bestemming van de dag. En klein industrieplaatsje waar alles gesloten lijkt. Het beoogde hotel is tot 1600 gesloten, in het cultureel centrum word ik onthaald op een kop koffie en een banaan. Erg vriendelijk en behulpzaam. ’s avonds ga naar het enig open lokaal: de shoarmatent. Daar zaten de Belgische vrienden met 2 nieuwkomers. Ton en Piet uit Brabant. Zij hadden 32 km gelopen omdat op de tussenplaatsen geen onderdak was. Zij zijn echte wandelaars die doorstappen als het moet. Ze willen ook op tijd terug zijn in Nederland om in Nijmegen de vierdaagse te kunnen lopen…… Dat werd gezellig echter op tijd weer naar het hotel, wandelaars moeten goed slapen. Vanavond voor het eerst een pijnstiller genomen in de hoop op betere rust en ontspanning. Zeurende pijn hindert soms in goed slapen. De ontstekingsremmende werking is dan meteen mooi meegenomen.... 22 km gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten