donderdag 13 april 2017

Woensdag 12 april

Vandaag weer een lange etappe. Niet omdat we dat willen maar omdat er geen gunstige overnachtingsplaatsen zijn. Iedereen kiest dus voor Sezanne: 32 km. Na een ontbijtje met de Brabanders kom ik ze bij de bakker tegen.... We lopen samen verder, ik loop met die getrainde mannen op. Dat lijkt aardig te lukken en bijzonder gezellig. Door slim af te snijden verkorten we de weg met ca. 4 km. Daarvoor lopen we wel 10 km langs een redelijk drukke weg. Niet ongevaarlijk want Fransen rijden 90km/uur op de tweebaanswegen. In Baye hebben we na 11 km onze eerste koffiestop, nog 18 km te gaan. Tussendoor hebben we nog een lunchstop en de laatste 10 km langs de tweebaansweg. We stappen stevig door, heuveltje op bloedheet en op de vlakke stukken of omlaag weer gekoeld door een fris windje. Piet gaat op een bospad onderuit gelukkig zonder blijvende schade. Het blijft opletten geblazen uit balans raken is vallen met zo'n rugzak. De meeste tijd loop ik met mijn twee batons (stokken) dat geeft goede balans, veel steun bij het omhoog lopen en helpt m'n pijnlijke linker knie en enkel te ontlasten. Om 16.30 komen we in Sezanne en genieten we voor het eerst op een terrasje van een nonalcoholisch drankje. We vinden een mooi hotelletje waar ik een kamer heb met bad, super Lux!!
Met het badwater gauw een wasje en aan een geïmproviseerde waslijn. Na een gezamenlijk gezellig diner in bed. Ik werk nog m'n blog bij en ga slapen. 28 km gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten