zaterdag 27 augustus 2016

Vrijdag 26 augustus een eerste stempel goed eten en onderdak

Dag 13
Optijd onderweg weer een warme dag.
Deze keer na een goed ontbijt.
Na ruim een uur bij Mie Maan, een bekend café voor wandelaars en fietsers.
Al snel wordt ik herkent als pelgrim door 4 ex compostellagangers. Altijd aanleiding voor gesprek.
Weer opweg door de bossen loop ik op met een wandelaar met hond. Het gesprek leidt er al snel toe dat hij mij uitnodigt voor een uitgebreide lunch met een verfrissende drank. We zijn dan in Bauberg, geen blauw of berg gezien wel  super aardige mensen. Heerlijk lange pauze en lekker eten.
Toch weer de hitte in anders kom je nergens. Het pad leidde door de bossen een een prachtige hei.  Na 12km kom ik in Averbode de 3e Norbertijnenabdij.
Ondanks de retraite opende de portier wel de deur. Na een gesprekje kreeg ik mijn eerste stempel in mijn compostella pas.

Buiten bij de veel geroemde ijsstalletjes ontmoet ik Karin. Zij bood me een ijsje aan. Werkzaam als fysiotherapeut is zij zoekende naar een andere Job. Een studie theologie bracht niet de oplossing en liep de leuke jonge vrouw dit jaar van de pyreneeën naar Compostella.  Inspirerend en nog steeds fysiotherapeut de grote verandering in haar leven moet nog komen.
Ik loop door via Zichem naar Scherpenheuvel een bedevaartsoord voor Maria.
Daar vind ik een pelgrimshuis en onderdak bij pater Andere en Rene.
Ook hier weer bijzonder gastvrij en behulpzaam.
Tuurlijk Autowijding....


Gelopen 24 km totaal 272 km

1 opmerking:

  1. Hoi René, dat je nog energie over hebt om ons zo gedetailleerd te informeren. wat een geweldige ervaring moet het zijn, ben jaloers op je. vooral de ontmoetingen zullen je energie geven om verder te gaan. Je moet toch wel ijzersterk zijn om dit te kunnen. We blijven je volgen en keep on going. Beer en Madee

    BeantwoordenVerwijderen