maandag 29 augustus 2016

Zaterdag 27 augustus

Dag 14
Bij het ontbijt vindt pater André dat ik te lang praat met een vrouwelijke gast en hij blijft bij mij staan tot ik opsta.
Hij komt dichterbij en zegt: " ik zegen je René, een goede tocht". Hij geeft me een klap op de linker wang en een kruisje op mijn voorhoofd. Zo ik kan er weer tegen.  Pater René laat me uit en op straat herinnert hij me aan de juiste weg naar Tienen. Met een door hem gekopieerde alternatieve route ga ik op weg.
Na een uurtje stopt een bestelauto en de bestuurder vraagt of ik naar Compostella ga..... en waar mijn schelp is.
Das een lang verhaal: Hans en Suzanne schonken mij hun compostella  schelp.....
Zuinig als ik ben dacht ik die neem ik niet mee want dan gaat ie stuk. Hij pronkt dus op onze dressoir. Dat vertelde ik hem maar niet want het was een kardinale fout die hij ging herstellen.  Ik moest bij hem langs, het lag op de route.
Het onthaal was  hartelijk met een fris drankje en eten.  Hij was 3 keer naar Compostalla geweest en ik moest een van de 3 schelpen kiezen.
Nu gezegend en met schelp naar het adres van René Nagels en Rita Priem.
Ze zagen mij (of de schelp), gooiden hun avondprogramma om en ik was hun gast. Eten, slapen en ontbijt; betalen mocht niet. Gezellige hartelijk mensen: een kaartje uit Compostella vonden ze leuk. Hoe bestaat het en ik was hun 3e gast die week.!!

Gelopen 20 km totaal 292 km

Sponsors: geen angst Marijke controleert elke kilometer 😁


1 opmerking: