zaterdag 1 juli 2017

Drie regendagen in Galicië 28,29,30 juni 2017

Woensdag San Xiao naar Arzúa 26 km nog 40 km tot Santiago


Donderdag Arzúa naar Pedrouzo 20 km nog 20 km tot Santiago

Vrijdag Pedrouzo naar Santiago 20 km

Galicië is groen en heuvelachtig. Dus valt er voldoende regen... Toevallig deze dagen veel.
Het zijn mooie wandelingen over veldwegen en door bossen met opvallend veel eucalyptus bomen.

Beekjes met karakteristieke bruggen van grote platte stenen. Veel afwisselingen in het landschap en bij de buien zoeken we steeds beschutting in de vele herbergen.
We lopen vlot door op de droge momenten. De hellingen zijn over het algemeen kort waardoor niet al te vermoeiend.
Donderdag komen we Irmgard weer tegen. Die de rest van de dag met ons mee loopt.

s'Avonds trakteren we Irmgard op inktvis in een pulperia. Daar is een feest gaande van de Spaanse lopers gewoon omdat ze er bijna zijn. Uitbundig en veel gezang.
In Pedrouzo vinden we de laatste bedden,  zo druk is het. s'Avonds drinken Heidrun en ik nog een glaasje met Jennie en David. Voor het slapen gaan voorzien we David nog van extra ibuprofen en verband zodat hij de laatste dag nog redelijk kan lopen.
De laatste dag lopen we vlot en in overleg met Marijke die sinds donderdag al in Santiago zit. Zij zal ons tegemoet lopen en de laatste 5 km met ons meelopen. 
Op deze berg de Monte do Gozo komt Marijke ons tegemoet.




 Eindelijk in Santiago. Goed gelopen met mijn maatje.
 Een weerzien na ruim 3 maanden. Samen met Marijke voor de kathedraal waarvan de hoofdingang in de steigers staat.
Bij het pelgrimsbureau staat een wachtrij van 2 uur om de oorkonde op te halen. Daar pas ik voor en Marijke en ik gaan samen gezellig lunchen. s'Avonds dineren we nog met Heidrun, Jennie, haar moeder en David. Gezellig met te veel wijn.
Zaterdag in alle vroegte ga ik de oorkonde ophalen. Zonder lange wachtrij ben ik zo klaar. s'Middags gaan Marijke en ik nog Piet en Ton
begroeten met hun aankomst in Santiago.
Langzaam wordt het beter weer een lijkt de stad in een feeststemming. Wij ook!

 Het bewijs dat ik minstens 2500 km liep
De officiële oorkonde......


Geen opmerkingen:

Een reactie posten