donderdag 1 juni 2017

Woensdag 31 mei

We worden gewekt om 6.00 door het aanspringen van het licht. Dan zingen twee mannen het Halleluja. Dat klonk prachtig in die ruimte. In vele talen goede morgen zeggend liepen beiden door de gangen. We konden pas om 7.00 uur ontbijten, alle tijd om mijn schone goed weer eens netjes in de rugzak te proppen.
Het beloofde een mooie dag te worden met een wandeling door over het geheel enkele honderden meters  dalen. In de bergen liggen dorpjes altijd in dalen of op de berg dus het ging nog stevig op en neer. De spieren waren nog wat stram van gisteren en toch is het wonderlijk hoe snel je herstelt na zo'n inspannende dag.
Vanaf nu lopen we met velen dezelfde route. Dat is wel iets anders dan in Frankrijk waar je soms een hele dag niemand zag. De commercie speelt in op zoveel mensen. Overal tentjes voor eten en drinken en elk dorp biedt slaapplekken.
Na 21 km kom ik in Zubiri, een klein dorpje inmiddels 400 m lager. Hier zie ik Piet en Ton weer. Ik leg uit dat ik wel genoeg gelopen heb en een kapper wil bezoeken.
Zij willen graag doorlopen. We bellen Paulien, die loopt ook door. We spreken af morgen in Pamplona te bellen. Na de kapper zoek ik een passend verblijf bij mijn nieuwe kapsel..... 
Voor

Na

Dat wordt een klein hotelletje iets buiten het dorp. Even geen pelgrims, wel fietsers.
Gelopen 21 km

1 opmerking: