maandag 29 mei 2017

Maandag 29 mei 2017
Vroeg op een toch wat later weg. Om 6.00 kwam ik als eerste beneden en hoorde ik in het donker waterstromen en kletteren. Op de vloer stond ruim 2 cm water door de hele benedenwoning. Kranen dicht gedraaid en soppen.
Al gauw kwam hulp en 15 minuten​ later was het nog nat maar ook tijd voor ons ontbijt. Sabiene,een Duitse pelgrim, kreeg s'nachts geen water en het wat kranen open gedraaid en open gelaten. Het water kwam even later weer....
De wandeling was vandaag lang maar redelijk vlak op een stuk na waar we door een pas gingen. De stops konden we combineren met schuilen voor de regenbuien. Zo kwamen we nauwelijks door de regen gelopen droog in St. Jean Pied de Port. Een mijlpaal waarvan ik bij de start geen idee had of het voor mij haalbaar was. De ruim 1400 km door Frankrijk werd binnen de verwachte tijd afgelegd. Mijn loopvrienden, Ton en Piet, en vriendin Paulien zijn daar zeker debet aan, geen pauzedagen en gewoon elke dag weer lopen zonder enige weerklank.
Dat werkt stimulerend en grensverleggend.
De eerste Gite in de oude stad was meteen prima en 3 uur na onze komst vol. Er is plaats voor 32 personen. We slapen inmiddels met 10 personen in stapelbedden in een grote kamer. Op een terrasje dronken we op onze prestatie een drankje en zagen we de stad langzaam vollopen met pelgrims die nieuw aankwamen om morgen te beginnen. Ik kocht op de valreep nog een jasje, licht, ademend en bestand tegen regen en wind. Morgen regen voorspeld.
Op tijd slapen, nu om 21.30 is het bijna stil. Morgen om 6.00 weer dag.
Gelopen 24 km.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten