zondag 21 mei 2017

Zaterdag 20 mei 2017

Nu eens een ontbijt met een gebakken eitje. Twee zelfs. Mevrouw was er trots op en serveerde ze met een lepel,  maar ik vond ze snotterig. Dus nam ik haar pan over, liep naar de keuken pakte een spatel draaide ze om en bakte ook even de andere kant. Zoiets had ze nog nooit gezien. Mevrouw Charlotte, Kasteelvrouw, schat ik ergens in de 70!
Op haar advies liepen we niet langs het meer zoals de route aangaf maar over de weg naar Bazas het eerste deel van onze etappe, 10 km. Onderweg pikten we een Fransman op die verder met ons meeliep. Hij zou in Bazas blijven, net begonnen en hij liep nog korte stukjes.
In Bazas was er markt op het plein van de kathedraal. Een gezellige drukte. In de mooie kathedraal wilden ze ons een stempel geven. Pelgrims krijgen overal stempels in hun credentials (paspoort). Ik kon me daaraan onttrekken door op tijd weg te lopen...
Toen we wilden reserveren voor de Gite in Captieux, ons eindpunt van vandaag, bleek die vol. Op de gok verder in de hoop dat het enige hotel een kamer had.
Voor de zekerheid reserveerde ik voor de zondag (morgen dus) een chambre d'hote voor ons vieren, 21 km verder op de route. Het toeval wilde dat de dame en haar zus die ik aan de telefoon had op de markt rondliepen. Wij zaten daar op het terrasje waar we door hen even later aangesproken werden. Grappig en leuk toeval, meteen kennis gemaakt.

Onderweg zagen we een nest van 6 bisamratten ....

In Captieux bleek het enige hotel inderdaad kamers te hebben. Niet luxe en aan de prijs maar geen andere optie.
Daar troffenwe een Nederlandse pelgrim, Jacoba van wie we in het gastenboek (livre d'or) van diverse Gites al wat gelezen hadden. Ingehaald dus!
Na het diner naar bed. In de loop van de dag werd het weer steeds mooier en warmer: we eindigden met een mooie zomeravond.
Gelopen 28-30 km.

1 opmerking: