maandag 22 mei 2017

Maandag 22 mei


Goed en lang geslapen!
Mijn benen voelen beduidend beter, minder moe en nauwelijks pijn.
De pilletjes helpen!
Na een goed ontbijt snel opweg. De eerste tegenvaller was Roquefort: geen boterham met roquefort te krijgen. De kaas wordt daar niet gemaakt.!!!!
Ff opgezocht:
Roquefort AOP is een Franse blauwschimmelkaas, genoemd naar het dorp Roquefort-sur-Soulzon in de Aveyron. Het is een schapenkaas, waarvan de naam sinds 1925 beschermd is: alleen kaas uit Roquefort mag zo genoemd worden. (Wikipedia)
Jammer dus, dan maar een crockmadam met koffie.
Verder een mooie relaxte wandeling naar Bostens met een prachtig oud kerkje.

Theresia

Ook hier weer stond st. Theresia in het kerkje op een prominente plaats naast Maria. Omdat ik tot mijn 8e in de Theresiaparochie woonde maakte ik de foto en zocht in de Wikipedia of zij wel de goeie Theresia is:
Theresia van Lisieux (geboren als Marie-Françoise Thérèse Martin; kloosternaam: Theresia van het Kind Jezus en het Heilig Aanschijn; Alençon, 2 januari 1873 – Lisieux, 30 september 1897) is een Franse heilige en kerkleraar van de Rooms-katholieke kerk. Haar feestdag valt op 1 oktober. Ze wordt ter onderscheid van de heilige Theresia van Ávila ook wel "de kleine Theresia" genoemd. Ze is de patrones van missionarissen en het missiewerk, en van Frankrijk en Rusland.

Ja ze is de goeie. Onze kerk staat er ook genoemd.

zeppelin boven de theresiakerk op 8 juni 1936 bron eindhovens dagblad foto h wijnen van linder

Deze laatste foto doe ik erbij omdat ik die Zeppelin zo prachtig vind.

Verder bevatte de kerk en mooie ruimte voor pelgrims. Super al die aandacht en zorg voor pelgrims.
In Gallières dronken we nog gauw op het terras een biertje voor we 1.5 km verderop onze Gite voor vandaag aandeden. Mevrouw belde me 500 m van te voren omdat ze zich afvroeg waar we bleven....
Relaxt gewandeld.
Na een heerlijk diner blog schrijven en wat appen en naar bed.
Gelopen 28 km




Geen opmerkingen:

Een reactie posten