donderdag 4 mei 2017

Woensdag 3 mei 2017

Van Cluis naar Eguzon is ruim 25 km. Bij het opstaan merkte ik al dat bij elke stap mijn blaar om aandacht vraagt. Met zo'n 37000 stappen voor de boeg is dat geen mooi vooruitzicht. Ik hou dus een slag om de arm over de overnachtingsplaats. Ik loop wat langzamer en zo lopen we samen op. We lopen over het viaduct van Cluis en genieten van een prachtig uitzicht hoog boven het dal. Daarna dalen we het dal in en lopen via Hallé naar Pommier. Helaas geen koffie te krijgen. Paulien voelt zich fit en overweegt de route te verlengen tot Crozant, ruim 6 km verder dan ons beider doel, en loopt door. Ik ga even zitten en bestudeer de kaart. Lopen gaat moeizaam dus zoek ik op de kaart een oplossing. Ik kan via een niet al te ingewikkelde route, lijkt het, direct naar Cuzion lopen. Daarmee snijd ik 5 km af en lig ik ruim voor op de route die Paulien nu loopt. Na enig lopen kom ik bij een weg die dood loopt op een weiland. Op de kaart staat een gestippeld pad..... Ik besluit door de wei te lopen in de richting van wat het pad zou moeten zijn. Na 2 keer over schrikdaad klimmen en een kilometertje door het natte gras kom ik op de D45 die me naar Cuzion leidt. Een dikke bui trotserend kom ik in Cuzion en vind zowaar een café voor koffie. Ik sms Paulien mijn vorderingen. Weer op de route daal ik een glibberig en steil pad af naar de rivier de La Creuse.
Tijdens de afdaling zie ik meerdere orchideeën. En later in het bos ruikt het licht naar look en staat de daslook volop in bloei.
Voor ik de rivier oversteek eet ik een hapje en geniet van de prachtige omgeving. Net als ik wil vertrekken komt Paulien aanlopen. Ik verleng mijn pauze en wat later beginnen we samen aan het laatste deel. De rivier over en dan een stevige klim met een vals plat naar het dorp. Stijging ca.100 meter. Heftig aan het einde van de tocht. We kiezen voor de Gite. Zelf koken en voor ontbijt zorgen. Prima onderkomen met douche en bed. Isabel, de Franse pelgrim is er ook en een Fransman met een rugzak. Na een gezamenlijk wijntje vroeg naar bed. Mijn blessure is er niet beter gaan uitzien en Paulien komt met een super gaasje om het af te tapen. Omnifix op de juiste grootte afknippen en verder klassiek aftapen. Voor de zekerheid neem ik een pijnstiller. 25 km gelopen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten