dinsdag 2 mei 2017

Dinsdag 2 mei 2017

Vannacht was er al veel regen gevallen. Op moment van vertrek regent het zacht. De komende 3 uur zal de regen van zacht naar hard op en neer gaan maar niet stoppen. We besluiten op de verharde weg te blijven en de modder en klei te vermijden. Een route die nagenoeg parallel aan de beschreven route loopt. Gelukkig gaat het om D-wegen waar weinig tot geen verkeer is. We lopen vlot en na 1 uur passeren we Sarzay. Een plaatsje met een perfect onderhouden kasteel/boerderij uit de 13e eeuw. Geen pauze vanwege de regen. Zo komen we rond lunchtijd in Neuvy St. Sépulchre. Het Routiers restaurant loopt vol met mannen. Wel 40 stuks die allemaal het standaard menu van 13 € komen eten. 3 gangen met water en wijn en een heerlijk toetje of fruit toe. Ik beperk me tot de salade met cola en Paulien neemt een koffie. In alle opzichten zijn we rare eenden in de bijt. We worden vriendelijk doch beleefd verzocht de tafel weer vrij te geven omdat er mensen staan te wachten die wel het hele menu nemen. Ik aarzel of ik de resterende 8 km nog loop omdat ik een stevige blaar heb aan mijn hak. Een natte schoen en een los naadje erin zijn de oorzaak. De blaar goed behandeld en toch maar weer op pad. Rond 16.00 staan we in Cluis voor een refuge pèlerin, de sleutel ligt onder een steen en we zijn welkom. Even later komt een Franse pelgrim ons gezelschap houden. We spreken af samen te eten. Zij zorgt voor de soep en de wijn wij doen de rest. Eerst een biertje en douchen en dan aan de slag.... Gezellig en lekker gegeten met een discussie over de sociale kant van de ouderenzorg. Goed voor mijn Frans..... Gelopen 27 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten