vrijdag 5 mei 2017

Vrijdag 5 mei 2017

Na een heerlijk uitgebreid ontbijt, voordeel van een hotel, op weg. En half stokbroodje kopen voor onderweg en Go. Mooi weer en heerlijk relaxed wandelen door een landelijk gebied, waar de limousine runderen vandaan komen. Zelfs die zien er met hun kalfjes ontspannen en nieuwsgierig uit.
Op een rustig bospad zie ik opeens een vrouw een plasje doen. Ik draai me om en wacht voldoende tijd. Ze zit op een boomstronkje en houdt even pauze. Ik loop naar haar toe en begin een gesprekje, een Nederlandse die een 6 weken etappe loopt van de Camino. We praten wat en lopen samen op. Zij is forensisch psycholoog en werkt in de Pompen TBS kliniek. Ik realiseer me dat dat ruim 17 jaar geleden is voor mij. De productie druk is groter nu maar ook lijkt er nog veel hetzelfde. Zij, Wilma, heeft nu 6 weken om naar Pamplona te lopen. Ze liep al wat van dat stuk naar Santiago. Na een tweede pauze stel ik voor dat we ieder ons eigen tempo lopen en kijken waar we elkaar weer tegenkomen. Al gauw laat ik haar achter me en kom in Benevente L'Abbaye. Daar zoek ik een onderkomen voor de nacht. Een Gite was vol en de andere eerder niet bruikbaar volgens Wilma. Die had nog een plaats voor mij. Heerlijk! Ik was het bergje op en af wel moe. Dan hoor ik dat Piet en Ton ook gereserveerd hebben. Piet bleek dat eerder al geappt te hebben.... Super leuk. Gauw douchen en een biertje in de kroeg. Gelopen 21.5 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten