zondag 23 april 2017

Zaterdag 22 april 2017

Vandaag begin ik alleen aan een nieuwe etappe. De andere pelgrims zijn al vroeg naar de basiliek om na het eerste gebed de zegening van de abt te krijgen. Ik besluit zonder zegening verder te gaan. Terwijl ik ontbijt komen de gezegenden terug, zij zien er blij en tevreden uit. De nieuwe mevrouw uit Raalte vertrekt als eerste. Dan neem ik een half uur later afscheid van Ton en Piet, zij gaan de route verder via Bourges en ik via Nevers. We hadden een goede en mooie tijd samen en ik heb veel van hen geleerd. Prima lopers en super goede maten. Weer een strak blauwe hemel en terwijl ik de berg afloop neem ik een paar kiekjes van de basiliek in de volle zon daar boven op de berg. Na ruim een uur haal ik de nieuwe loopster in en na verder kennismaken besluiten we samen verder te lopen. Paulien
rond de 50, stevig gebouwd en sportief blijkt een goede loopster die meerdere 4 daagse liep waarvan één keer de 50 km variant. Al pratend misten we in het eerstvolgende dorp natuurlijk een merkteken en liepen we ruim een uur in de verkeerde richting. Die berg met basiliek leek maar niet te verdwijnen. Met veel kunst en vliegwerk hebben we de route zo aangepast dat de schade in kilometers beperkt bleef. Met behulp van de digitale kaart liepen we naar Chemin in 28 km in plaats van de geplande 25. Mogelijk hebben we wel meer hellingen moeten klimmen maar dat namen we op de koop toe. Na een mooie tocht kwamen we moe gelopen en bijgepraat in de herberg l'Esprit du Chemin. Hier werden we opgevangen door Louis en Petra met een koud biertje, een warm welkom. De herberg was een prachtig gerestaureerde boerderij (domein) met plaats voor veel gasten, wij waren die avond de enigen. Petra toverde een heerlijke vegetarische maaltijd op tafel en onder het genot van een heerlijk glas wijn aten, dronken en praatten we. Veel over de Camino en de ervaringen van de gastheer en dame. Echte Camino verslaafden. Moe en tevreden rolde ik in bed. 28 km gelopen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten