donderdag 27 april 2017

Donderdag 27 april

Vandaag wat vroeger op want Thimo wil vroeg vertrekken. Hij wil vandaag 37 km lopen naar een Nederlandse Gite. Paulien en ik willen 26 km of een dorp verder en Silvia neemt een langere route met meer stopmogelijkheden. Na een goed ontbijt in Espace Bernadette gaan we van start. We steken de Loire over en volgen ieder ons eigen tempo en daarmee loop ik langzaam op Paulien uit. Na 2 uur lopen kom ik voorbij een piepklein winkeltje met brood, etenswaar en mogelijkheid voor een bakje koffie. 10 minuten later komt Paulien voorbij en doen we samen een bakje koffie. Even later steken we met een aquaduct​ een zijtak van de Loire over. Een bijzondere gewaarwording en mooi om te zien. Daarna ruim een uur langs een kanaal, mooi bebost. De regenwolken krijgen een serieuze omvang en donkere kleur. Op de 10 km lange bosweg begint het stevig te plensen met hagel. Met een stevig tempo loop ik door en weet ik Paulien ergens achter me. In een korte pauze eten we staand een hapje om het beoogde dorpje Grossoevre na 25km te bereiken. Het chateau met de Gite ziet vies en verlaten uit. We lopen door het dorp: er is weinig en dan ook nog dicht. We besluiten door te lopen naar het verderop gelegen Sancoins. Nog een uur verder. Helaas dat blijkt een karrespoor of glibberig naar gras. Ik word inmiddels behoorlijk moe en loop met 2 stokken, mijn linker knie protesteert. Ruim anderhalf uur later zijn we bij de Mairie en worden we begeleid naar de gemeente Gite voor pelgrims. Prima verzorgd en een mooie zit- eetkeuken en 2 slaapzalen, een voor Paulien en een voor mij. Heerlijk douchen en tijd voor een biertje en wat eten. Vanavond neem ik een pijnstiller en hoop op een verkwikkende slaap. Van Thimo hoorden we dat hij zijn 37 km liep in dezelfde tijd als wij onze 32.... 32 km gelopen

Geen opmerkingen:

Een reactie posten