dinsdag 18 april 2017

Zaterdag 15 april

Na een ontbijtje met madam Noble gaan we op weg naar Troyes. Een kort tochtje van 16 km plus 2 km om bij het Canal de Haute Seine te komen. Nog voor we bij het kanaal zijn seinen mijn voeten dat dit een zware dag gaat worden. Ik spreek met de Brabanders af dat zij hun eigen tempo lopen. Ik hobbel daar achteraan. Snel zie ik de afstand groter worden en dwing ik me met pijnlijke voeten gewoon te lopen. Tweeënhalf uur later haal ik ze in. Zij lunchen en/of wachten op mij. Super aardig. Samen lopen we verder naar Troyes. Ik haal hen nog een keer over met koffie met gebak om nog wat te rusten. Om 14.00 zijn we bij de kathedraal die we uitgebreid bekijken.
Mooie gotisch kerk met veel kleurig glas in lood waar toevallig het orgel bespeeld wordt.
Van rechts naar links Piet, Ton en René. We krijgen een stempel in onze pas en we gaan op zoek naar ons hotel.Tegenover de halles een kroeg vol met vrolijke uitbundige mensen die uiterst vriendelijk tegen ons doen. Ik ga rusten en val in slaap. Ton en Piet,onvermoeibaar, verkennen de stad. s’Avonds gaan we lekker dineren en genieten in de hotelbar van een heel mooi live jazz optreden. Troyes
blijkt een mooie stad waar s'avonds veel te doen is. 20 km gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten