zondag 16 april 2017

Vrijdag 13 april 2017

Vandaag naar Savierès. De route loopt driekwart langs het Canal de Haute Seine. Monotoon en gelukkig vlak. Ik loop met de twee Brabanders op. Na twee en een half uur zijn we in Méry sur Seine waar Jeanne d'Arc bovenop de torenspits staat.
Terwijl wij van een kopje koffie met gebak genieten, de vrouw van Piet en zus van Ton waren jarig, komt mevrouw Finot aangelopen met een overhemd dat een van ons had laten liggen. Geweldig, een vrouw vol energie van 82 jaar die met zichtbaar genoegen even met haar auto onze was komt nabrengen. Onderweg naar onze bestemming voel ik mijn voeten protesteren en warm worden. Het tempo blijft goed dankzij Piet die met gemak steeds voorop loopt. Bij ons nieuwe onderkomen vangt mevrouw Noblesse ons op met een biertje. Ik ben blij dat ik er ben, mijn voeten branden, de blaren spelen op. Na het diner naar bed en slapen. S'nachts word ik wakker van de pijn in de voeten en mijn linker been. Ik neem een pijnstiller en kan doorslapen. 25 km gelopen.

2 opmerkingen:

  1. even een test of dit aankomt, zo ja dan volgt de rest!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi René, Beer hier,heb net je hele verslag vanaf de vertrekdatum zitten lezen.Dat je nog de energie hebt om na al die inspanning verslagen naar het thuisfront te sturen,goed hoor en je schrijft heel beeldend,zo beleven we de tocht met je mee!Met ons gaat het hier goed.Wel kregen we vorige week een afschuwelijk bericht van mijn nichtje Arine Prins die in Zuid Afrika woont. Ze zijn overvallen en haar man Peet hebben ze vermoord na vijf uur te hebben gemarteld. Arine heeft het nog maar net overleefd, hun twee kinderen ( twintigers ) waren God zij dank uithuizig.Ze komen naar Nederland en willen nooit meer terug. Geld inzameling actie gestart en er is al ruim 15 duizend euro gestort om het stoffelijk overschot naar hier te krijgen.Ze zijn alles kwijt en moeten zelfs hun huis gewoon achterlaten.
    Kortom drama, drama.Wel veel hulp van familie, bekende en zelfs onbekenden. Slachtofferhulp ook ingeroepen en die doen waarvoor ze opgericht zijn,ok dus. Leuker bericht: ben net terug van een reisje met 'n groot container binnenvaartschip. Opgestapt bij de Houtrib sluizen en via A'dam Rijnkanaal en Lek naar R'dam. In de avond door een Feëriek verlicht Rotterdam naar de Maasvlakte, alwaar de hele nacht 'doosjes'zoals ze dat noemen gelost bij diversen Terminals. Gisteren ochtend, bemanningswissel en met Klaas de schipper mee gereden naar huis. Volgende keer mag ik het afmaken als we naar Groningen varen om 'doosjes te laden.
    Geweldige ervaring, heel bijzonder wereldje. Ook jij zal nu dat bijzondere wereldje van Compostella gangers wel ervaren. Vind het mateloos knap van je en wens je kracht, doorzettingsvermogen en plezier toe en het gaat je lukken, hoe verder je komt ,hoe groter de wens om het dan ook maar af te maken en Santiago te bereiken.
    Nou René, we blijven je graag volgen en denken aan je.Je mag vanaf nu weer 'n glaasje drinken Toch? Nou dan zal het waarachtig wel gaan lukken, Keep smiling, Keep on walking xxx

    BeantwoordenVerwijderen