dinsdag 16 mei 2017

Maandag 15 mei 2017


Het belooft een warme dag te worden. De trui blijft in de rugzak.
Vandaag lopen we van Chateau Puyferrat naar Mussidan: 24 km. Onze kasteelheer zwaait ons uit. En we lopen rustig de berg af. Even verderop verlopen we ons waardoor we een gemeen steile helling onnodig beginnen. Terwijl we teruglopen zien we in de verte Paulien. Die is dus ook al onderweg. Enige tijd later zien we geen merktekens meer en lopen we op goed gevoel naar het volgende dorpje. We verlaten de route naar de spoorwegkruising omdat we een afkorting in gedachten hebben: een van enige kilometers langs de spoorlijn. Terwijl we daar pauzeren stopt een auto waar Paulien en de beide Belgische dames uitstappen. Zij hadden elkaar ontmoet en zijn vervolgens totaal de weg kwijtgeraakt. Een vriendelijke dame werd aangehouden en was bereid om de pelgrims een stuk mee te nemen en weer op de route te zetten. Precies bij de overweg waar wij zaten.
De dames wilden perse de route volgen en dus liepen we met zessen verder. Inmiddels was het al bloedheet en liep het water mijn overhemd uit.  Bij elke stijging verloor ik liters vocht. De tocht was ontegenzeglijk mooi maar veel heuvels op en af en heet ca 27 graden. Door het uittrekken van mijn overhemd en broekspijpen raakte ik achterop. In de verte zag ik de groep gezellig keuvelend lopen. Tot de pauze bleef ik op afstand van deze drukte.
Na de pauze liep ik voorop en was als eerste in een dorpje juist voor Mussidan.
Nog een laatste stop in een cafeetje om het vocht aan te vullen. Toen nog 5 km stevig stappen naar Mussidan.
Daar namen we afscheid van de Belgische dames die na een week wandelen weer naar huis zouden gaan.
We bellen de Gite en melden onze komst. Nog net tijd voor een biertje.
Later zouden nog 2 Duitse​rs zich melden die naar Compostella fietsen.
Na een heerlijk diner in een routier restaurant moe en op tijd slapen.
24 km gelopen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten