donderdag 18 augustus 2016

Dag 5 opweg naar Maasbommel
Een juweeltje in het land van Maas en Waal.
Vroeg op om de volgende 22 km te lopen. Prachtig weer, misschien iets te warm en een moeizaam eerste deel. Het terrasje met een koffie en groot glas water kwam pas na ca. 15 km in Beneden Leeuwen. Het loopwerk ging stroef tot moeizaam en bij de Willem Alexander brug over de Waal vroeg een klein blaartje om aandacht.
Ploeteren dus tot ik de zorgboerderij De Henriksen hoeve passeerde.
Een uitnodigend bord om het verschil tussen hun melk en andere te proeven lokte me naar binnen.  De boer kwam me tegemoet en na het uiten van mijn wens wel een halve liter van zijn melk te willen proeven nodigde hij me uit aan tafel. Een hartverwarmend gesprek met een maatschappelijk geëngageerde boer die dit jaar voor de 17e keer de 4 daagse liep (ongetraind).
Langzaam verzamelden zich de dagbezoekers van het zorgdeel ook aan de tafel. De dochter des huises, de boerin die het boerenbedrijf bestiert, was leuk en vriendelijk maar geen wandelaar....
Toen de therapie met de "bal gooi terug en zeg wat je in de zee,lucht ed. 
vindt" begon dankte ik voor de gastvrijheid. De heerlijke melk  direct van de koe mocht ik zien als een sponsorgift voor ons project. Jammer voor jou Dionne: helemaal opgedronken. Licht als een veertje liep ik de laatste 3 km.

Gelopen weer 22km totaal 110 km

Geen opmerkingen:

Een reactie posten