dinsdag 19 juli 2016

Zeilen als voorbereiding. ..

Een maand voor vertrek zeil ik met Marijke een tocht langs de Duitse Oostzee kust. We zeilen meer dan we kilometers lopen dus mijn voorbereiding voor 2500 km lopen met bepakking is vooral mentaal. Ik lees me in op de momenten dat we internet hebben en bespreek met Marijke de repatriëringsopties voor als het fysiek fout gaat. Liesbeth van Essen stuurde me een link van een oudloper 2014/15 hetgeen zeer leerzaam was  (dank Liesbeth).
Totdat we gisteren begonnen aan een wandeling langs de krijtrotsen van Sassnitz. Zonder vooraf te bespreken hoever we zouden lopen arriveerden we uiteindelijk na tweeënhalf uur bij de Koningsstuhl. We liepen ruim 10 km in heftig heuvelachtig gebied. Een super prestatie voor Marijke, herstellende van een voetblessure, en een stevige confrontatie voor mij: ik liep me zwaar in het zweet en constateerde een gebrekkige conditie.
Dat belooft wat....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten