dinsdag 27 juni 2017

Dinsdag 27 juni 2017

Portomarin naar San Xiao do Camino 28 km nog 66 km tot Santiago

De wandeling begint met een stijging van 280 m over 12 km. Heidrun wil vroeg vertrekken en gaat omdat ik me versliep uiteindelijk een uur voor me weg. Normaal gesproken haal ik haar in bij de eerste koffie stop. Deze keer gebeurde dat pas na 25 km: in Palas de Rei. Ik kwam Ton en Piet tegen bij de eerste koffiepauze. We bespraken de drukte van de weg; heel veel scholieren en pelgrims die net begonnen zijn om de minimale afstand van 100 km van de Camino te lopen. Na 100 km en voldoende stempels krijgen zij een oorkonde.
Palas de Rei is een stopplaats voor velen en het was  er erg druk. Heidrun en ik besloten door te lopen naar het drie km verder gelegen gehucht met een mooie kleine herberg, maximaal 20 plaatsen. Die was natuurlijk vol met nog twee bedden die wel besproken maar niet bevestigd waren. Omdat we de laatste kilometers al door de regen liepen brachten we een spannende 30 minuten door met een biertje. Indien binnen die tijd de klanten zouden komen of bellen moesten we nog 12 km door de regen verder.
Geluk: we kregen de laatste bedden en kunnen s'avonds meeeten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten